מתכננים לקנות נכס? כך תדעו שאתם פועלים נכון (וחוסכים הרבה כסף!)

מתכננים לקנות נכס? כך תדעו שאתם פועלים נכון (וחוסכים הרבה כסף!)

באירופה, מעל 60% מהמשפחות מתגוררות בשכירות – וכך מקובל. כאן בארץ, פחות מ – 30% מהמשפחות מתגוררות בשכירות – וכל השאר מתגוררים בדירה משלהם. כאן בארץ, יש משמעות שהיא הרבה יותר מכלכלית לרכישת בית. זה עניין רגשי, עניין של ביטחון ושל שייכות. אנחנו פשוט אוהבים לגור בבית ששייך לנו.

בדיוק כפי שרכישת בית בישראל היא עניין שמערבת פיננסים ורגשות, גם בחירת הנכס שתרכשו צריכה להיות כזו. הבית הבא שלכם צריך להיות נכון לכם מבחינה פיננסית ובהיבט של התקציב העומד לרשותכם – והוא גם צריך להיות זה שהמשפחה שלכם תוכל לשגשג בו במהלך התקופה שבה תבחרו לגור בו. אנחנו במשרד תיווך "הבית הלבן" מבינים לגמרי את ההיבטים העדינים של איתור הבית הנכון לכם, ואנחנו כאן כדי ללוות אתכם עד שתקבעו תאריך עם חברת ההובלה J

אם אתם מחפשים בית למכירה בחיפה – צרו איתנו קשר ובואו נתחיל לעבוד. אם אתם עדיין בשלבים התיאורטיים של החיפושים, קבלו את חמשת הטיפים הכי חשובים שיעזרו לכם להתכונן היטב למציאת הבית הכי מתאים עבורכם:

#1 – שלושת המשתנים שאתם רוצים לשים במעלה רשימת סדרי העדיפויות שלכם

חיפוש אחר הבית הבא שלכם עשוי לעורר המון שאלות: איך מתמקדים? מה המסגרת? למה לשים לב? וכולי. קבלו את שלושת המשתנים האובייקטיביים שישפיעו על החלטה נכונה בנוגע לנכס שתבחרו:

מאפייני הנכס: אתם חייבים לבחור בית גדול מספיק עבור המשפחה אבל לא גדול מידי (גם בגלל המיסוי וגם בגלל שבית גדול – צריך לטפח יותר J). אתם רוצים לקחת בחשבון מרפסות, מטבח בהתאם להרגלי הבישול והאכילה שלכם, אולי חדר מקלחת עם אמבטיה אם המשפחה צעירה ויש ילדים (או אם אתם בעצמכם אוהבים להתפנק באמבט ארוך כשיש זמן). החליטו אם אתם מעוניינים בבית קרקע או בדירה. אם אתם מחפשים דירה – שווה לחשוב באילו קומות אתם מחפשים (הקומות הראשונות בדרך כלל נמכרות במחירים נמוכים יותר והן סובלות מיותר "מטרדים" מהסביבה, כמו רעש). אם אתם מחפשים בית – חשבו על גודל החצר.

מיקום, מיקום, מיקום: באנגלית אומרים שיש שלושה מאפיינים משמעותיים ליעילות הכלכלית של נכס, והם מיקום, מיקום ומיקום. ואכן, המיקום של הנכס שלכם הוא נושא מהותי בבחירת נכס מוצלח. מבחינה כלכלית, חשוב שתדעו מה ערך הדירות בשכונות שבהן אתם מחפשים נכסים ושתוודאו שמחיר הנכס שאתם מקבלים הוגן. מבחינה אישית: אתם רוצים לדעת שיש מוסדות חינוך, מרכזי בילוי ושירותים לתושב בקרבת מקום, ואתם רוצים גם להכיר את תכניות הפיתוח ולקחת אותן בחשבון (תמצאו את אלה במשרדי העירייה).

מחיר: על כך – נדבר בהרחבה בפסקה הבאה.

#2 – מה התקציב שעומד לרשותכם?

בישראל, כמעט ולא קורה שמתבצעת עסקת נדל"ן, למגורים או להשקעה, בלי הלוואת משכנתא. שיעורי המימון הממוצעים עומדים על 60%-70% והחשבון הוא פשוט: על כל שקל שתיקחו, תחזיקו ריבית של כחצי שקל בהלוואה ל – 25 שנים. אם תיקחו הלוואת משכנתא של 700,000 ₪ – המחיר שתשלמו עבור ההלוואה לאורך השנים יהיה כ – 350,000 ₪ בתשלומי ריבית.

בנוסף, חשוב שתדעו שברכישת דירה למגורים אתם יכולים לממן באמצעות משכנתא לא יותר מ – 75% ממחיר הדירה, מה שאומר, שאתם יכולים לרכוש דירה שעולה עד פי ארבעה מסכום המימון העצמי שיש לכם.

קחו בחשבון, שמחיר הדירה לא נגמר במחיר הדירה בלבד: תתבקשו לשכור שירותים של בעלי מקצוע כמו עורך דין, שמאי מקרקעין, מובילים, לממן שינויים ושיפוצים שתרצו לעשות לפני שתעברו, לפתוח תיק הלוואה בבנק בעלות לא מבוטלת, ועוד. בסה"כ, כדאי לקחת בחשבון עוד כ – 10% ממחיר הדירה עבור הוצאות אלה.

אל תשברו את הראש – בואו לקבל ליווי מקצועי מהצוות המקצועי של הבית הלבן תיווך נדל"ן

רכישת בית או דירה היא מהעסקאות הגדולות והמשמעותיות שתעשו בחיים. הבחירה תשפיע לא רק על המצב הכלכלי של המשפחה ב – 20 השנים הקרובות, אלא גם על גודל החיוך שלכם, כשאתם חוזרים הביתה מיום עבודה. אם אתם מחפשים דירה או בית למכירה בחיפה, אתם לא חייבים לשלוט בכל ההיבטים המקצועיים של שוק הנדל"ן בחיפה – התקשרו אלינו, ונשמח לעזור, ללוות מקצועית ולייעץ, כדי להבטיח שהבית הבא שלכם יהיה בחירה מושלמת.

קטגורייה:
כללי
שתף: